نمایشگاه حجاب اسلامی به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف


یزدفردا:مسئول موزه آيينه و روشنايي يزد از برپايي نمايشگاه حجاب اسلامي به مناسبت روز ملي حجاب و عفاف در يزد خبر داد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان يزد به نقل از "فاطمه دانش" حاکيست: اين نمايشگاه از ۲۱ تيرماه به مدت چهار روز در موزه آئينه و روشنايي برپا شده است.


وي گفت: در نمايشگاه مورد اشاره انواع چادر، مقنعه، ساق دست و حجاب گردن در انواع رنگ و تنوع در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.


اين مسئول تصريح کرد: مسئله عفاف و حجاب علاوه بر اينکه در بين تمامي اديان در طول تاريخ مدنظر بوده، اسلام نيز بر اهميت آن تاکيد کرده است.


"دانش" ياد آور شد: در آيات قرآن و همچنين روايات و احاديث امامان که در بحارالانوار مضبوط است به حجاب و حرمت نگاه به نامحرم اشاره شده است.


به گفته وي هيچ باغباني را سرزنش نمي‌کنند که چرا دور باغ خود حصار و پرچين کشيده است، چون باغ بي‌ديوار، از آسيب مصون نيست و ميوه و محصولي براي باغبان نمي‌ماند. پس آيا گوهر عفاف و پاکي کم‌ارزشتر از محصول باغ است؟.


وي اضافه کرد: زن بـه خاطر ارزش و كـرامتي كـه دارد، نبـايد در دسـت‌هاي خشن کامجويان ديوسيرت، که نقاب مهرباني و عشق به چهره دارند، پژمرده شود.


"دانش" اظهار داشت: زن جلوه‌اي از جمال، محبت، خلاقيت و ربوبيت الهي و رکن اساسي در تعليم و تربيت است. اگر زنان به اين منزلت واقف شوند و در پاسداري از آن بکوشند فرايند تربيتي و شخصيتي آنان و همه اجتماع سالم مانده و بخوبي پيش مي‌رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا